יום חמישי, 26 במאי 2011

תרגום לאנגלית

השפה האנגלית נהפכה עם השנים לשפה מספר אחת בעולם! כל העולם משתמש בשפה האנגלית, מלבד כמובן הצרפתים שפשוט אוהבים את השפה שלהם...

הנה כמה עובדות מעניינות על השפה האנגלית
  • השפה האנגלית מקורה דווקא בשפה הגרמאנית.
  • בטח שמעתם על השפה האנגלית העתיקה, אם כך, השפה הזו כל כך שונה מהשפה האנגלית המודרנית כך שגם דובר אנגלית שנולד בארה"ב או אנגליה, לא ממש יבין בנאדם אחר המדבר איתו באנגלית עתיקה.
  • השפה האנגלית העתיקה דומה יותר לאיסלנדית...
  • בין האנגלית העתיקה לאנגלית המודרנית, ישנם עוד שני שלבי ביניים – אנגלית הביניים ואנגלית המודרנית המוקדמת (שפתו של וויליאם שייקספיר לדוגמא).
  • לאנגלית כ- 240 אלף מילים, בעוד שלעברית יש כ- 70 אלף מילים.
  • אנגלית היא שפה רשמית ב- 8 מדינות, ביניהן גם הודו.
תרגום לאנגלית
תחום התרגום הוא תחום נרחב מאוד – ובישראל בפרט. תחום התרגום לאנגלית הוא אחד התחומים העיקריים בכל העולם (והסיבות די ברורות). בישראל, תרגום לאנגלית "אוכל" חלק נכבד ביותר מתחום התרגום באופן כללי. כך לדוגמא, כאשר מדובר על תרגום לאתרי אינטרנט אנו בעצם מדברים על כ- 70 אחוזים מאתרי האינטרנט בעולם (!).

וזו רק דוגמא אחת לכוח הטמון בשפה האנגלית. כאשר אנו מדברים על תרגום לאנגלית או תרגום מאנגלית לעברית בישראל – אנו  בעצם מדברים על כ- 90 אחוזים (!) מכלל התרגומים בישראל – בין שמדובר על תרגום רפואי, תרגום עסקי (תרגום חוזים וכו') או אפילו תרגום פיננסי, תרגום מאנגלית או לאנגלית מהווה כמות עצומה של תרגומים.

לסיכום
האנגלית היא אחת השפות המדוברות ביותר בעולם, ובזה – אין שום ספק. הקשר אל תחום התרגום הוא ברור – התרגום לאנגלית ואל השפה האנגלית, מהווים כמות עצומה מכלל התרגומים בעולם ככלל ובישראל בפרט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה